ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Головного управління
Держгеокадастру у Дніпропетровській області
21.02.2025 року № 12
Обґрунтування
підстави для здійснення закупівлі, без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу, шляхом укладення договору про закупівлю з суб’єктом природної монополії Комунальним підприємством «Самартеплоенерго», на підставі підпункту 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2024 року № 1069) (далі – Особливості)
Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, його категорія:
– найменування замовника: Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області
– місцезнаходження замовника: 49006, м. Дніпро, вул. Філософська, 39-А
– ідентифікаційний код замовника: 39835428
– категорія: органи державної влади.
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності):
Послуги з постачання теплової енергії за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 09320000-8 Пара, гаряча вода та пов’язана продукція
Розмір бюджетного призначення: 149904,63 грн. (Сто сорок дев’ять тисяч дев’ятсот чотири гривні 63 копійки).
Застосування виключення: відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей, роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі:
Необхідність здійснення закупівлі теплової енергії пов’язана з забезпеченням опалення орендованого приміщення, в якому розміщується відділ № 6 управління забезпечення реалізації державної політики у сфері земельних відносин, за адресою: Дніпропетровська область, м. Самар, вул. Гетьманська, 12, в межах бюджетних асигнувань, встановлених Кошторисом Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на 2025 рік по бюджетній програмі КПКВК 2803010 «Керівництво та управління у сфері геодезії, картографії та кадастру» за кодом економічної класифікації видатків (КЕКВ) 2271 «Оплата теплопостачання».
Наявність підстав, визначених абзацом четвертим підпункту 5 пункту 13 Особливостей, для закупівлі теплової енергії у Комунального підприємства «Самартеплоенерго» (ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ 03342190) (далі – КП «Самартеплоенерго») шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу обґрунтовується тим, що такі послуги можуть бути поставлені виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена.
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Статтею 4 Указу від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 12¹ Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях :
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Відповідно до сьомого абзацу пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цих Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. На виконання цієї норми Закону, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2023 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Указом Президента України від 07.11.2024 року № 740/2024 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» термін дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 10 листопада 2024 року строком на 90 діб.
З огляду на це, наразі замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг, відповідно до Закону № 922, проводять закупівлі відповідно до Закону № 922 з урахуванням Особливостей (п.3 Особливостей).
Відповідно до підпункту 5 п. 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості) придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Відносини, що виникають у процесі надання споживачам послуг з постачання теплової енергії регулює Закон України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 № 2189-VIII (далі – Закон № 2189). Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 5 Закону № 2189 послуги з постачання теплової енергії належать до житлово-комунальних послуг.
Державна політика у сфері житлово-комунальних послуг ґрунтується, зокрема, на принципах забезпечення контролю у сфері діяльності природних монополій та регулювання цін/тарифів на житлово-комунальні послуги у випадках, визначених законом (ч.1. ст.3 Закону № 2189).
Згідно з абз. 2 частини 1 статті Закону України «Про природні монополії», природна монополія – стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв’язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб’єктами природних монополій, не можуть бути змінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв’язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни ціни на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги).
Згідно зі ст.5 Закону України «Про природні монополії» зведений перелік суб’єктів природних монополій (далі – Зведений перелік) ведеться Антимонопольним комітетом України на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, – національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій.
Відповідно до пункту 4 Порядку складання та ведення Зведеного переліку суб’єктів природних монополій (далі – Порядок), затвердженого розпорядженням Антимонопольного Комітету України від 28.11.2012 № 874-р, внесення суб’єктів природних монополій до Зведеного переліку здійснюється Комітетом на підставі реєстрів, отриманих від Міністерства інфраструктури України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах комунальних послуг.
Порядок складання і ведення Реєстру суб’єктів природних монополій, затверджений постановою НКРЕКП від 19.10.2017 № 1268 «Про затвердження Порядку складання та ведення НКРЕКП реєстру суб’єктів природних монополій» (зі змінами). Відповідно до п.7 Розпорядження Антимонопольного комітету України від 28.11.2012 № 874-р «Про затвердження Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій» Зведений перелік суб’єктів природних монополій розміщується щомісяця до 20 числа на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (http://www.amc.gov.ua). Відповідно до Зведеного переліку суб’єктів природних монополій станом на 31.12.2024, розміщеного на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (порядковий номер 12 у розділі «Дніпропетровська область» https://amcu.gov.ua/storage/app/sites/1/2025/%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D1%96%20%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%96%D1%97/%D0%93%D0%A0%D0%A3%D0%94%D0%95%D0%9D%D0%AC.pdf) КП «Новомосковськтеплоенерго» займає монопольне становище на ринку постачання теплової енергії у Дніпропетровській області, у тому числі у м. Самар).
Відповідно до частини першої статті 2 Закону України «Про національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», (далі – НКРЕП) НКРЕП здійснює державне регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю суб’єктів господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг, зокрема: діяльність з виробництва теплової енергії на теплогенеруючих установках, включаючи установки для комбінованого виробництва теплової та електричної енергії, транспортування її магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії в обсягах понад рівень, що встановлюється умовами та правилами провадження господарської діяльності (ліцензійними умовами).
Постачання теплової енергії (теплопостачання) – господарська діяльність, пов’язана з наданням теплової енергії (теплоносія) споживачам за допомогою технічних засобів транспортування та розподілом теплової енергії на підставі договору (стаття 1 Закону України «Про теплопостачання» від 02.06.2005 № 2633-IV) (далі – Закон № 2633).
Порядок формування, ведення і користування відомостями ліцензійного реєстру НКРЕКП, затверджений постановою НКРЕКП від 21.08.2018 № 886 «Про затвердження Порядку формування, ведення і користування відомостями ліцензійного реєстру НКРЕКП» (зі змінами).
Відповідно до 1.6. Розділу 1 Постанови НКРЕКП від 22.03.2017 № 308 «Про затвердження ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання» (далі – Постанова № 308) обласні та Київська міська державні адміністрації здійснюють ліцензування господарської діяльності з виробництва теплової енергії суб’єктів господарювання у разі, якщо суб’єкт господарювання провадить (має намір провадити) діяльність з виробництва теплової енергії (крім виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях, когенераційних установках) на виробничих об’єктах, що розташовані на території відповідної області України.
Листом від 12.02.2025 № 759/0/112-25 Департамент житлово-комунального господарства та будівництва Дніпропетровської обласної військової адміністрації повідомляє, що Комунальне підприємство «Новомосковськтеплоенерго» є ліцензіатом Дніпропетровської обласної державної адміністрації з виробництва теплової енергії, з транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами та з постачання теплової енергії та відповідає ліцензійним вимогам відповідно до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 22.03.2017 № 308 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання» та відповідно до пункту 6 статті 21 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензії КП «Новомосковськтеплоенерго» на провадження господарської діяльності з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії Серії АД № 041953, № 041954, № 041955 від 11.01.2013 року є безстроковими і на сьогодні є чинними.
Постанова № 308 передбачає, що ліцензіати (суб’єкти господарювання, що здійснюють виробництво/транспортування/постачання теплової енергії) зобов’язані здійснювати свою діяльність за тарифами, що встановлюються уповноваженими органами місцевого самоврядування.
Відповідно до статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 13 Закону України «Про теплопостачання», до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері теплопостачання належить, зокрема, встановлення для всіх категорій споживачів тарифів на теплову енергію і тарифів на виробництво теплової енергії (крім тарифів на теплову енергію, вироблену на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях та когенераційних установках) у порядку і межах, визначених законодавством.
Відповідно до Рішення виконавчого комітету Новомосковської міської ради від 22.01.2025 № 55/0/6-25 «Про коригування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії для населення, бюджетних організацій та інших споживачів КП» було затверджено тариф на теплову енергію, що виробляється, транспортується та постачається КП «Новомосковськтеплоенерго» для бюджетних установ за вартістю 4 874,04 грн за 1 Гкал з ПДВ.
Відповідно до листа Самарівської районної ради від 16.01.2025 № 22/0/2-25 (власник будівлі за адресою м. Самар, вул. Гетьманська, 12, в якій орендує приміщення відділ № 6 управління забезпечення реалізації державної політики у сфері земельних відносин Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області) єдиним постачальником теплової енергії в м. Самар є комунальне підприємство «Новомосковськтеплоенерго», яке належить до природної монополії та знаходиться у зведеному переліку суб’єктів природних монополій Антимонопольного комітету України.
Відповідно до рішення Новомосковської міської ради від 12.12.2024 «Про перейменування комунального підприємства «Новомосковськтеплоенерго» (код ЄПРПОУ 03342190) та затвердження статуту в новій редакції» Комунальне підприємство «Новомосковськтеплоенерго» перейменоване на Комунальне підприємство «Самартеплоенерго» Самарівської міської ради.
Згідно з пунктом 1 статті 12 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», надання комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.
Не укладання договору з КП «Самартеплоенерго» призведе до припинення постачання теплової енергії, припинення централізованого опалення приміщення, в якому розміщується відділ № 6 управління забезпечення реалізації державної політики у сфері земельних відносин Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області.
У зв’язку з відсутністю альтернативи щодо закупівлі теплової енергії для опалення приміщення за адресою: Дніпропетровська область, м. Самар, вул. Гетьманська, 12, в якому розміщується відділ № 6 управління забезпечення реалізації державної політики у сфері земельних відносин Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області у іншого суб’єкта господарювання, наявні підстави для здійснення закупівлі теплової енергії у Комунального підприємства «Самартепленерго» шляхом укладання договору про закупівлю послуг з постачання теплової енергії без застосування відкритих торгів, що передбачено підпунктом 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель, а саме: відсутність конкуренції з технічних причин.
Перелік документів, що підтверджують відсутність конкуренції з технічних причин, відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель
1. Лист Новомосковської районної ради 16.01.2025 № 22/0/2-25 «Про надання інформації».
2. Рішення виконавчого комітету Новомосковської міської ради від 22.01.2025 № 55/0/6-25 «Про коригування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії для населення бюджетних організацій та інших споживачів КП» було затверджено тариф на теплову енергію, що виробляється, транспортується та постачається КП «Новомосковськтеплоенерго»».
3. Зведений перелік суб’єктів природних монополій станом на 31.12.2024.
4. Рішення Виконавчого комітету Новомосковської міської ради від 12.12.2024 № 1742 «Про перейменування комунального підприємства «Новомосковськтеплоенерго» (код ЄПРПОУ 03342190) та затвердження статуту в новій редакції».
5. Лист Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Дніпропетровської обласної військової адміністрації від 12.02.2025 № 759/0/112-25.
6. Ліцензії НКРЕКП Серії АД № 041953, № 041954, № 041955.
Начальник відділу планувань та закупівель фінансового управління, уповноважена особа, відповідальна за організацію та проведення закупівель
________________
підпис
Алла КОЖУШКО